Rada Osiedla Hałcnów zaprasza do udziału w konkursie fotograficznym na zdjęcie domu lub ogrodu w świątecznych dekoracjach.
Do wygrania atrakcyjne nagrody rzeczowe - ozdoby świąteczne. Konkurs trwa do 31.12. 2021 - szczegóły w Regulaminie poniżej
REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
„Hałcnów na Święta”
I.Organizator konkursu:
Rada Osiedla Hałcnów zwana dalej Organizatorem.
II.Cel konkursu
1.Budzenie zainteresowania przestrzenią, w której żyjemy.
III.Zasięg i warunki uczestnictwa w konkursie:
IV.Ramy czasowe trwania konkursu:
Konkurs trwa od 1 do 31 grudnia 2021 roku
V.Zasady zgłoszenia prac konkursowych.
- imię i nazwisko autora fotografii
- oświadczenie o byciu autorem zdjęć i posiadaniu praw autorskich,
- zgodę na nieodpłatne przeniesienie autorskich praw majątkowych dotyczących nadesłanych prac na rzecz Organizatora, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na polach eksploatacji wskazanych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm) w tym w szczególności w zakresie wykorzystywania techniką drukarską i cyfrową, wystawiania, udostępniania na stronach internetowych Organizatora oraz we wszelkich materiałach promocyjnych i reklamowych, bez względu na sposób ich zwielokrotnienia i wprowadzenia do obrotu.
- Zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
- Informację o lokalizacji przedstawionej na zdjęciu (tylko nazwa ulicy).
3.W przypadku gdy na fotografiach znajduje się wizerunek osób, uczestnik przesyłając fotografię powinien dostarczyć podpisane oświadczenie o zgodzie na wykorzystanie wizerunku. W przypadku, gdy fotografia nie przedstawia dekoracji domu lub ogrodu jej autora, uczestnik powinien dostarczyć zgodę właściciela nieruchomości.
4. Konkurs przebiega w następujących etapach:
- Zdjęcia należy przesyłać w terminie od 1 do 31 grudnia 2021 r.
- Razem z pracami Uczestnik dostarcza zgłoszenie udziału w konkursie oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych Załącznik 2.
- Spośród dostarczonych prac Komisja Konkursowa wybierze 2 zwycięskie zestawy, w terminie do 31.01.2022.
- Komisja Konkursowa liczyć będzie 5 osób. W skład Komisji wchodzić będą przedstawiciele Rady Osiedla lub osoby wskazane przez Organizatora.
- O tym, które zestawy prac zwyciężą zadecyduje Komisja Konkursowa.
- Internauci wyłonią laureatów 3 wyróżnień, poprzez polubienia zestawów zdjęć.
- Komisja Konkursowa w ocenianiu prac będzie brała pod uwagę piękno dekoracji świątecznych domów i ogrodów znajdujących się w Hałcnowie, oraz walory artystyczne zdjęć.
- Prace, w tym nagrodzone, zostaną zaprezentowane na Facebooku Rady Osiedla Hałcnów.
VI.Nagrody
- 1 Miejsce - nagroda rzeczowa (dekoracje świąteczne) o wartości 300 zł, ufundowana przez Urząd Miejski w Bielsku-Białej - Radę Osiedla Hałcnów.
- 2 Miejsce - nagroda rzeczowa (dekoracje świąteczne) o wartości 200 zł, ufundowana przez Urząd Miejski w Bielsku-Białej - Radę Osiedla Hałcnów.
- 3 wyróżnienia: nagrody książkowe
- W przypadku braku możliwości wyłonienia zwyciężców, Organizator zdecyduje o innym podziale i przeznaczeniu nagród.
VII.Wykorzystanie prac
Z chwilą nadesłania, fotografie przechodzą na własność Organizatora, który nieodpłatnie przejmuje autorskie prawa majątkowe do nadesłanych prac, z możliwością wykorzystania ich na cele promujące dzielnicę Hałcnów.
VII.Postanowienia końcowe.
Przesyłając zgłoszenie na Konkurs Uczestnik potwierdza, że wyraża zgodę na zasady Konkursu zawarte w regulaminie.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZAŁĄCZNIK Nr 1 do REGULAMINU KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO „Hałcnów na Święta”
Wykaz ulic wchodzących w skład Osiedla Hałcnów
HAŁCNÓW ULICE: 13 Zakrętów, Agronomówka, Ametystowa, Architektów nr nieparzyste od 1 do 65, Barkowska nr nieparzyste od 253 do końca, Bystra nr parzyste od 118 do końca, nr nieparzyste od 153 do końca, Bzowa, Cedrowa, Chemików, Chryzantemowa, Czeremchowa, Czerwona nr parzyste od 110 do końca, nr nieparzyste od 151 do końca, Deszczowa, Do Lasu, Elektryków, Fizyków, Głośna, Grenady, Hałcnowska nr parzyste od 166 do końca, nr nieparzyste od 161 do końca, Helska, Iliady, Jakuba Bojki, Jakuba Jasińskiego, Jana Brzechwy, Jana Kubika, Janowicka, Jarzębinowa, Jowisza, Józefa Braka, Kaczeńców, Kaszubska, Kępna, Kolonia, Krańcowa nr nieparzysty 167, Krasnoludków, Kryształowa, Krzemionki, ks. Pawła Skiby, Księżycowa, Księży Las, 10 Lawendowa, Leonida Teligi, Leszka Czarnego, Macieja Rataja, Macierzanki, Magnolii, mjr. Henryka Sucharskiego, Marglowa, Mariana Czecza, Marii Dąbrowskiej, Marii i Bolesława Wysłouchów, Marynarska, Miejska, Murarzy, Muzealna, Nad Słonicą, Niepodległości nr 121, Nowy Świat, Obca, Odysei, Ojcowska, Okręgowa, Oksywska, Oliwkowa, Orchidei, Pasażerska, Pawła Bobka, Pisarska, Pod Dębem, Pod Kasztanem, Porąbki, Przyjaźni, Pucka, Rodzinna, Romantyczna, Saska, Serdeczna, Siostry Małgorzaty Szewczyk, Skrzatów, Spartakusa, Stanisława Mikołajczyka, Suchy Potok, Szlak, Taternicza, Tysiąclecia, Wacława Sieroszewskiego, Walecznych, Wawelska, Wincentego Witosa, Władysława Kiernika, Wysoka, Wyzwolenia nr parzyste od 80 do końca, nr nieparzyste od 111 do końca, Wyżynna, Zagrody, Zakole, Zalotników, Zbyszka z Bogdańca, Żurawinowa, Żywa.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZAŁĄCZNIK Nr 2 do REGULAMINU KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO „Hałcnów na Święta”
Zgłoszenie
Imię i nazwisko autora zdjęć: .....................................................................................
Adres e-mail: ...............................................Telefon...............................................................
Lokalizacja ogrodu (tylko nazwa ulicy)..................................................................................
Oświadczenie
Oświadczam, iż zapoznałem/zapoznałam się z Regulaminem Konkursu Fotograficznego pt. „Hałcnów na Święta” i zgadzam się z warunkami uczestnictwa w Konkursie w nim zawartymi.
Oświadczam, że jestem autorem zdjęć i posiadam do nich wyłączne, autorskie prawa majątkowe.
Oświadczam, iż wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie moich danych osobowych podanych na potrzeby uczestnictwa w Konkursie wyłącznie na potrzeby związane z przeprowadzeniem i rozstrzygnięciem Konkursu, zgodnie z Ustawą z dnie 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych. Pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej wobec Organizatora oświadczam, iż są to dane prawdziwe.
.....................................................................................
Imię i nazwisko osoby biorącej udział w konkursie
Czy tak może wyglądać centrum Hałcnowa? Zespół projektantów, na zlecenie Urzędu Miejskiego opracował koncepcję, która wskazuje kierunki proponowanych zmian w zagospodarowaniu centrum naszej dzielnicy. Zakłada ona uporządkowanie przestrzeni publicznej poprzez utworzenie trzech zasadniczych obszarów. Pierwszy, na zachód od domu kultury, to przestrzeń z dominującą zielenią. Drugi, na wschód od domu kultury, to miejsce centralne, rodzaj ryneczku tworzącego przestrzeń rekreacyjną i imprezową, stwarzające możliwość "wyjścia na zewnątrz" z imprezami domu kultury (i nie tylko domu kultury). Trzeci, w sąsiedztwie obecnych budynków handlowo - usługowych, to przestrzeń komunikacyjna. Wbrew pozorom, koncepcja daje więcej miejsc parkingowych, aniżeli jest to obecnie. Proponowane zmiany, to:
Rada Osiedla Hałcnów zaprasza do udziału w konkursie fotograficznym pt. "Mój piękny ogród w Hałcnowie".
Do wygrania atrakcyjne nagrody!
Zapraszamy do zapoznania się z Regulaminem konkursu oraz Załącznikami i do fotografowania pięknych, hałcnowskich ogrodów.
REGULAMIN KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
„Mój piękny ogród w Hałcnowie”
I.Organizator konkursu:
Rada Osiedla Hałcnów zwana dalej Organizatorem.
II.Cel konkursu
1. Budzenie zainteresowania przestrzenią, w której żyjemy.
2. Rozwijanie wrażliwości artystycznej.
3. Wykonanie fotografii ukazującej piękno hałcnowskich ogrodów.
4. Promocja Hałcnowa.
III.Zasięg i warunki uczestnictwa w konkursie:
IV.Ramy czasowe trwania konkursu:
Konkurs trwa od 1 maja 2021 roku do 30 września 2021 roku
V.Zasady zgłoszenia prac konkursowych.
1. Zgłoszenia na konkurs dokonuje się poprzez przesłanie maksymalnie 3 fotografii na adres mailowy Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Zdjęcia powinny być zapisane w formacie JPG w wielkości nie przekraczającej 3 MB.
2. Przy zgłoszeniu zdjęcia do konkursu należy podać:
- imię i nazwisko autora fotografii
- oświadczenie o byciu autorem zdjęć i posiadaniu praw autorskich,
- zgodę na nieodpłatne przeniesienie autorskich praw majątkowych dotyczących nadesłanych prac na rzecz Organizatora, bez ograniczeń czasowych i terytorialnych, na polach eksploatacji wskazanych w art. 50 Ustawy z dnia 4 lutego 1994 o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. Z 2006 r. Nr 90, poz. 631, z późn. zm) w tym w szczególności w zakresie wykorzystywania techniką drukarską i cyfrową, wystawiania, udostępniania na stronach internetowych Organizatora oraz we wszelkich materiałach promocyjnych i reklamowych, bez względu na sposób ich zwielokrotnienia i wprowadzenia do obrotu.
- Zgodę na przetwarzanie danych osobowych.
- Informację o lokalizacji przedstawionej na zdjęciu (tylko nazwa ulicy).
3.W przypadku gdy na fotografiach znajduje się wizerunek osób, uczestnik przesyłając fotografię powinien dostarczyć podpisane oświadczenie o zgodzie na wykorzystanie wizerunku. W przypadku, gdy fotografia nie przedstawia ogrodu jej autora, uczestnik powinien dostarczyć zgodę właściciela ogrodu.
4. Konkurs przebiega w następujących etapach:
- Zdjęcia można wykonywać od 1 maja 2021 r do 30 września 2021 roku
- Zdjęcia należy przesyłać w terminie od 1 maja 2021 r. do 30 września 2021 r.
- Razem z pracami Uczestnik dostarcza zgłoszenie udziału w konkursie oraz zgodę na przetwarzanie danych osobowych Załącznik 2.
- Prace, w tym nagrodzone, zostaną zaprezentowane na Facebooku Rady Osiedla Hałcnów, w kolejności ich nadsyłania.
- Spośród dostarczonych prac Komisja Konkursowa wybierze 3 zwycięskie zestawy.
- Komisja Konkursowa liczyć będzie 5 osób. W skład Komisji wchodzić będą przedstawiciele Rady Osiedla lub osoby wskazane przez Organizatora.
- O tym, które zestawy prac zwyciężą zadecyduje Komisja Konkursowa.
- Internauci wyłonią laureatów 3 wyróżnień, poprzez polubienia zestawów zdjęć.
- Komisja Konkursowa w ocenianiu prac będzie brała pod uwagę piękno przydomowych ogrodów, znajdujących się w Hałcnowie, oraz walory artystyczne zdjęć.
VI.Nagrody
- 1 Nagroda: 500 zł, ufundowana przez Urząd Miejski w Bielsku-Białej - Radę Osiedla Hałcnów.
- 2 Nagroda: Voucher na zakupy o wartości 300 zł, ufundowany przez właściciela Szkółki Krzewów Ozdobnych Konior.
- 3 Nagroda: Voucher na zakupy o wartości 200 zł, ufundowany przez właściciela Szkółki Krzewów Ozdobnych Konior.
- 3 Wyróżnienia: upominki książkowe ufundowane przez Urząd Miejski w Bielsku-Białej oraz Vouchery na zakupy każdy o wartości 50 zł, ufundowane przez właściciela Szkółki Krzewów Ozdobnych Konior.
- W przypadku braku możliwości wyłonienia zwyciężców, Organizator zdecyduje o innym podziale i przeznaczeniu nagród.
VII.Wykorzystanie prac
Z chwilą nadesłania, fotografie przechodzą na własność Organizatora, który nieodpłatnie przejmuje autorskie prawa majątkowe do nadesłanych prac, z możliwością wykorzystania ich na cele promujące dzielnicę Hałcnów.
VII.Postanowienia końcowe.
Przesyłając zgłoszenie na Konkurs Uczestnik potwierdza, że wyraża zgodę na zasady Konkursu zawarte w regulaminie.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZAŁĄCZNIK Nr 1
do REGULAMINU KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
„Mój piękny ogród w Hałcnowie”
Wykaz ulic wchodzących w skład Osiedla Hałcnów
13 Zakrętów, Agronomówka, Ametystowa, Architektów nr nieparzyste od 1 do 65, Barkowska nr nieparzyste od 253 do końca, Bystra nr parzyste od 118 do końca, nr nieparzyste od 153 do końca, Bzowa, Cedrowa, Chemików, Chryzantemowa, Czeremchowa, Czerwona nr parzyste od 110 do końca, nr nieparzyste od 151 do końca, Deszczowa, Do Lasu, Elektryków, Fizyków, Głośna, Grenady, Hałcnowska nr parzyste od 166 do końca, nr nieparzyste od 161 do końca, Helska, Iliady, Jakuba Bojki, Jakuba Jasińskiego, Jana Brzechwy, Jana Kubika, Janowicka, Jarzębinowa, Jowisza, Józefa Braka, Kaczeńców, Kaszubska, Kępna, Kolonia, Krańcowa nr nieparzysty 167, Krasnoludków, Kryształowa, Krzemionki, ks. Pawła Skiby, Księżycowa, Księży Las, 10 Lawendowa, Leonida Teligi, Leszka Czarnego, Macieja Rataja, Macierzanki, Magnolii, mjr. Henryka Sucharskiego, Marglowa, Mariana Czecza, Marii Dąbrowskiej, Marii i Bolesława Wysłouchów, Marynarska, Miejska, Murarzy, Muzealna, Nad Słonicą, Niepodległości nr 121, Nowy Świat, Obca, Odysei, Ojcowska, Okręgowa, Oksywska, Oliwkowa, Orchidei, Pasażerska, Pawła Bobka, Pisarska, Pod Dębem, Pod Kasztanem, Porąbki, Przyjaźni, Pucka, Rodzinna, Romantyczna, Saska, Serdeczna, Siostry Małgorzaty Szewczyk, Skrzatów, Spartakusa, Stanisława Mikołajczyka, Suchy Potok, Szlak, Taternicza, Tysiąclecia, Wacława Sieroszewskiego, Walecznych, Wawelska, Wincentego Witosa, Władysława Kiernika, Wysoka, Wyzwolenia nr parzyste od 80 do końca, nr nieparzyste od 111 do końca, Wyżynna, Zagrody, Zakole, Zalotników, Zbyszka z Bogdańca, Żurawinowa, Żywa.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ZAŁĄCZNIK Nr 2
do REGULAMINU KONKURSU FOTOGRAFICZNEGO
„Mój piękny ogród w Hałcnowie”
Zgłoszenie
Imię i nazwisko autora zdjęć: .....................................................................................
Adres e-mail: ...............................................Telefon...............................................................
Lokalizacja ogrodu (tylko nazwa ulicy)..................................................................................
Oświadczenie
Oświadczam, iż zapoznałem/zapoznałam się z Regulaminem Konkursu Fotograficznego pt. „Mój piękny ogród w Hałcnowie” i zgadzam się z warunkami uczestnictwa w Konkursie w nim zawartymi.
Oświadczam, że jestem autorem zdjęć i posiadam do nich wyłączne, autorskie prawa majątkowe.
Oświadczam, iż wyrażam zgodę na gromadzenie i przetwarzanie moich danych osobowych podanych na potrzeby uczestnictwa w Konkursie wyłącznie na potrzeby związane z przeprowadzeniem i rozstrzygnięciem Konkursu, zgodnie z Ustawą z dnie 29 sierpnia 1997r o ochronie danych osobowych. Pod rygorem odpowiedzialności odszkodowawczej wobec Organizatora oświadczam, iż są to dane prawdziwe.
.....................................................................................
Imię i nazwisko osoby biorącej udział w konkursie
Kamera na hałcnowskim rondzie znowu działa! Obraz z niej dostępny jest na razie pod linkiem podanym niżej. Wkrótce jednak będzie dostępna ze strony internetowej Urzędu Miejskiego - jako jedna z kamer promujacych miasto. Znajdzie się też na naszej stronie internetowej, tak jak było kiedyś.
Budowa kanalizacji w Hałcnowie zakończona. AQUA apeluje do mieszkańców o jak najszybsze podłączanie budynków, uruchomiła specjalną telefoniczną infolinię pod numerami 33 82 80 378 lub 33 82 80 228. Pytania dotyczące procedury przyłączania można również zadać drogą mailową na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. Działa również nasze biuro obsługi klienta – uwaga! w nowej lokalizacji – w budynku przy ul. Stefanii Sempołowskiej 17, gdzie możecie Państwo zaparkować na wyznaczonych dla klientów miejscach parkingowych i złożyć wniosek o warunki przyłączenia.
Do kosztów podłączenia budynku do kanalizacji można z Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej otrzymać dotację w wysokości 150 zł do metra wybudowanego przez mieszkańców przyłącza kanalizacyjnego. Dotację można uzyskać składając do Urzędu Miejskiego wniosek z załączonym projektem przyłącza w terminie do 31 lipca 2021 r. Szczegółowe informacje dotyczące przyznawania dotacji znajdują się na stronie internetowej Urzędu Miejskiego , ścieżka dostępu: https://bielsko-biala.pl/dotacje-informacja-dotyczaca-srodkow-finansowych-na-ochrone-srodowiska-w-bielsku-bialej, można je również uzyskać w Urzędzie Miejskim Bielska-Białej w Wydziale Ochrony Środowiska pod numerem telefonu: 33 497 15 14
Szczegółowe informacje znajdują się na stronie internetowej AQUA SA: https://kanalizacja-bielsko.pl/informacja-dla-mieszkancow-halcnowa-dotyczaca-przylaczania-budynkow-do-wybudowanej-kanalizacji-sanitarnej/
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uruchomiła stronę internetową, na której informuje o postępach w pracach związanych z budową drogi ekspresowej S1. Dowiadujemy się z niej, że budowana droga została podzielona na trzy odcinki. Odcinek III to właśnie ten, który przebiegał będzie przez Hałcnów. Aktualnie trwają prace projektowe, prowadzone są badania geologiczne i ustalane granice inwestycji. Miejski Zarząd Dróg otrzymał do wstępnych uzgodnień początkową koncepcję rozwiązań. Nawiązuje ona do wcześniejszych wariantów opracowanych na potrzeby wydania tzw. decyzji środowiskowej. Już wkrótce zapadną ostateczne decyzje, które budynki, kolidujące z inwestycją, będą musiały zostać zburzone. Równolegle do projektowania przez GDDKiA drogi S1, trwa projektowanie obwodnicy centrum Hałcnowa. Projektant, na zlecenie MZD, ma za zadanie obwodnicę zaprojektować tak, że nawiązywać będzie do rozwiązań projektowanych przez GDDKiA, a przy tym rozwiązać kwestię skrzyżowania z ulicą Księży Las - w tym problemy ruchu pieszego i rowerowego.
Link do strony GDDKiA: https://s1-myslowice-bielsko.pl
W 2019 roku zakończyła swoją kadencję Rada Osiedla Hałcnów działająca od 2015 roku. W wyniku wyborów do rad osiedli, które odbyly się w Bielsku-Białej 16 czerwca 2019 roku, w skład nowej Rady weszły następujące osoby:
Beata Bożek
Krzysztof Brandys
Ryszard Gałuszka
Janusz Gruszeczka
Grzegorz Janowicz
Andrzej Kołodziejski
Marek Kózka
Ksenia Łaciak
Jan Nycz
Szymon Okamfer
Jerzy Raczek
Jan Ruszaj
Robert Sroka
Anita Szymańska
Janusz Tabiś
Nowa Rada Osiedla wybrała Zarząd, który stanowią:
Anita Szymańska – przewodnicząca
Marek Kózka – wiceprzewodniczący
Ksenia Łaciak – skarbnik
Beata Bożek – sekretarz
Do Komisji Rewizyjnej zostali wybrani:
Jan Nycz
Jerzy Raczek
Ryszard Gałuszka
Wśród najważniejszych kierunków działalności Rady można wyróżnić:
Rada Osiedla informowała o swojej działalności na Facebooku, w parafialnej gazetce „W Moim Kościele” oraz podczas Dni Sportu Jesień 2019.
Informowaliśmy między innymi o:
- Bieżących pracach Rady, podejmowanych inicjatywach, pismach, sprawach w toku,
- Planowanych zmianach w siatce połączeń komunikacji publicznej w Hałcnowie
- Stanie powietrza w Hałcnowie
- Uchwale dotyczącej zmiany w opłatach za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- Uruchamianych i planowanych inwestycjach na terenie Hałcnowa
- Budżecie Obywatelskim
- Plebiscycie Aktywny Senior
- Wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla terenu położonego w rejonie ul. Orchidei i Czeremchowej
- Przekazaniu dla hałcnowskich seniorów Kopert Życia
- Możliwości składania wniosków do Studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Bielska-Białej.
Zgodnie ze Statutem Osiedla Hałcnów członkowie Rady spotykali się na comiesięcznych posiedzeniach oraz pełnili dyżury, w czasie których mieszkańcy osiedla mogli zgłaszać problemy, bolączki i propozycje działań. Wśród zgłaszanych interwencji dominowały problemy drogowe. Propozycje do planu pracy Rady zgłaszane były również drogą mailową (nowy adres Rady Osiedla to: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.) oraz za pośrednictwem strony internetowej www.halcnow.pl a także bezpośrednio członkom Rady Osiedla.
W 2019 roku podjęto 7 Uchwał Rady Osiedla i 0 uchwał Zarządu Rady Osiedla.
Członkowie Zarządu Osiedla uczestniczyli także w spotkaniach organizowanych przez Urząd Miejski, Kolegium Przewodniczących Rad Osiedli lub inne Rady Osiedli.
W zebraniach Rady Osiedla uczestniczyli radni oraz przedstawiciele Policji i Straży Miejskiej.
W trakcie ubiegłorocznej działalności zorganizowano następujące spotkania:
9 comiesięcznych zebrań Rady Osiedla
17 stycznia 2019 r. odbyło się tradycyjne spotkanie noworoczne organizowane przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów koło nr 7 w Hałcnowie, Radę Osiedla Hałcnów, Parafialno-Szkolny Klub Sportowy „Beskidy” i Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Hałcnowa z Panem Jarosławem Kimaszewskim, naczelnikami wydziałów Urzędu Miejskiego, przedstawicielami jednostek samorządowych, radnymi, przedstawicielami organizacji
i placówek dydaktycznych działających na terenie Hałcnowa.
30 stycznia na wniosek Rady Osiedla Hałcnów skierowany do Prezydenta Miasta Bielska-Białej – pana Jarosława Klimaszeskiego – odbyły się konsultacje społeczne dotyczące Studium zagospodarowania przestrzennego Bielska-Białej ze szczególnym uwzględnieniem Hałcnowa. Rada Osiedla sporządziła protokół ze Spotkania Konsultacyjnego, który został przekazany do Prezydenta Miasta Bielska-Białej.
Na lutowym zebraniu Rada Osiedla tradycyjnie przyznała Hałcnowskie Anioły, które zostały wręczone podczas Zebrania Sprawozdawczego dnia 27 marca 2019 roku. Uhonorowane zostały osoby, które w szczególny sposób działają w naszej hałcnowskiej społeczności. Wyróżnieni
w ten sposób zostali: pani Anna Kalita, pani Krystyna Stanclik i pan Stefan Raszka.
27 marca odbyło się coroczne Zebranie Sprawozdawcze z mieszkańcami, w obecności przedstawicieli władz miasta, jednostek samorządowych oraz radnych.
Na szczególną uwagę zasługują obchody Narodowego Święta Niepodległości, które koordynowała Rada Osiedla Hałcnów wraz z Domem Kultury w Hałcnowie. Na organizację wydarzeń pozyskano środki finansowe z projektu Niepodległa. W ramach obchodów zorganizowano między innymi wystawę plenerową historycznych zdjęć związanych z kulturą w Hałcnowie, wydano okolicznościowy folder, dofinansowano warsztaty kulinarne, kotylionowe oraz malowania flag na koszulkach. Odbyły się lekcje historii w Hałcnowskiej Izbie Historycznej oraz Wieczór Pieśni
i Poezji Patriotycznej. Zorganizowano także uroczystości związane ze świętem w dniu 11 Listopada, na które składał się uroczysty przemarsz spod jednostki OSP w Hałcnowie, Msza Święta, otwarcie wystawy plenerowej, akademia w Domu Kultury w Hałcnowie oraz Koncert Laureatów Przeglądu Pieśni i Piosenki Patriotycznej. W ramach realizacji obchodów współpracę podjęły także następujące organizacje i instytucje: Parafialno-Szkolny Klub Sportowy „Beskidy”, Stowarzyszenie na rzecz Rozwoju Hałcnowa, Szkoła Podstawowa nr 28, Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów koło nr 7 w Hałcnowie, Ochotnicza Straż Pożarna w Hałcnowie i Parafia w Hałcnowie.
Rada Osiedla Hałcnów pozyskała sponsora, firmę DAAS Group, dzięki któremu udało się wyprodukować i przekazać hałcnowskim przedszkolakom 129 kamizelek odblaskowych z logo Hałcnowa.
Ponadto uczestniczyliśmy także w licznych wydarzeniach, organizowanych przez instytucje i organizacje działające na terenie naszej dzielnicy.
Na bieżąco, przez cały rok zgłaszano do realizacji odpowiednim służbom sprawy dotyczące naszej dzielnicy, sprawy takie jak: niedrożność rowów, brak oznakowania, koszenie trawy, usuwanie pni drzew, naprawa placu zabaw, usuwanie szkła z rozbitych przystanków, usuwanie nieczystości z koszy, brak oświetlenia ulicznego, drobne naprawy dziur w drogach.
Z większych prac zrealizowano między innymi:
Montaż bramownicy na wjeździe w ul. Architektów od strony ronda przy drodze ekspresowej, co radykalnie, wraz z otwarciem dla ruchu ul. Matyldy Linert (dawna Nowohałcnowska) przyczyniło się do poprawy bezpieczeństwa w tym rejonie.
Remont fragmentów dróg, m.in. plac służący do parkowania przy cmentarzu przy ul. Księzy Las, oraz dziur w nawierzchni ulic Sucharskiego, Jana Kubika
Remont i montaż nowych urządzeń zabawowych na placu zabaw, znajdującym się przy ul. Wyzwolenia / Księży Las.
Remont ulicy Rodzinnej z kwoty 100 tys. zł. będących w dyspozycji Rady.
Ogłoszony został przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania ul. Wyzwolenia i Krzemionki i budowy chodnika przy ul. Krzemionki.
Zebrano od mieszkańców uwagi dotyczące połączeń autobusowych w Hałcnowie, które zostały przekazane do Miejskiego Zakładu Komunikacji a następnie do Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej.
Ponadto:
Zaopiniowano pozytywnie wniosek do Rady Osiedla o opinię o budowę chodnika na węźle Rosta
Zaopiniowano pozytywnie wniosek do Rady Osiedla o opinię w sprawie budowy chodnika przy ul. Barkowskiej
Zaopiniowano wniosek do Rady Osiedla o opinię w sprawie koncepcji budowy chodnika przy ul. Krzemionki.
Zaproponowano wstrzymanie się od wprowadzenia zmian na ul. Architektów i przyległych, m.in. montażu dodatkowych progów, do czasu otwarcia ul. Matyldy Linert (dawna Nowohałcnowska).
Zgłoszono do firmy Aqua zalewanie posesji znajdujących się przy ul. Pisarskiej i Zagrody
Wielokrotnie zwracaliśmy Straży Miejskiej oraz Policji uwagę na bardzo niebezpieczne sytuacje i nieprawidłowe zachowanie kierowców, do których dochodzi w rejonie Szkoły Podstawowej nr 28 (ul. Sucharskiego i zatrzymywanie się rodziców na zakazie), ul. Nowy Świat (parkowanie na chodniku i utrudniony przejazd) oraz na parkingu przy Domu Kultury (tarasowanie wjazdu na mniejszy parking, zwłaszcza w czasie niedzielnych mszy). Zwracaliśmy też uwagę na przekraczanie prędkości na takich ulicach, jak Wyzwolenia, Hałcnowska, Janowicka, Krzemionki i Witosa. Ponadto wskazaliśmy jako miejsca niebezpieczne: przejście ul. Księży Las pod drogą ekspresową, końcowy przystanek linii 31.
Ponownie wnioskowaliśmy o montaż kamery monitoringu miejskiego w okolicy parkingu przy Domu Kultury. Na skutek naszych wniosków, Policja oraz Straż Miejska podjęły szczególne zadania patrolowe we wskazanych miejscach.
Rada Osiedla Hałcnów współpracowała z radnymi z naszego okręgu:
Bronisławem Szafarczykiem: remonty dróg, chodnik przy ul. Krzemionki, monitoring, zagospodarowanie centrum Hałcnowa, zagospodarowanie otoczenia budynku przy ul. Wyzwolenia, plac zabaw, ochrona środowiska, obiekty sportowo-rekreacyjne, trasy rowerowe, komunikacja autobusowa.
Karolem Markowskim: remonty dróg.
Tomaszem Wawakiem: komunikacja autobusowa, ochrona środowiska.
Edwardem Kołkiem: kultura, organizacja wydarzeń.
Rada Osiedla Hałcnów współpracowała również z następującymi organizacjami i placówkami z naszej dzielnicy:
Parafialno-Szkolnym Klubem Sportowym „BESKIDY”,
Ochotniczą Strażą Pożarną w Hałcnowie
Domem Kultury w Hałcnowie
Hałcnowskim kołem Emerytów, Rencistów i Inwalidów
Stowarzyszeniem na rzecz Rozwoju Hałcnowa
Szkołą Podstawową nr 28 w Bielsku-Białej
Przedszkolem nr 43
Parafią w Hałcnowie
Akcją Katolicką
Rada Osiedla dysponowała skromnymi środkami finansowymi w wysokości 8 tys. zł. przekazanymi z budżetu Miasta Bielska-Białej, które przeznaczyła na wsparcie działań statutowych:
Szkoły Podstawowej nr 28
Przedszkola nr 43
Domu Kultury
Hałcnowskiego koła nr 7 Emerytów, Rencistów i Inwalidów
Akcji Katolickiej
Parafialno-Szkolnego Klubu Sportowego „Beskidy”
Stowarzyszeni na Rzecz Rozwoju Hałcnowa
Ochotniczej Straży Pożarnej w Hałcnowie
oraz na bieżące potrzeby Rady.
Szczegóły dofinansowań zawarte są w Sprawozdaniu finansowym z działalności Rady Osiedla Hałcnów za 2019 rok.
Przez cały rok Rada Osiedla współpracowała z Urzędem Miejskim w Bielsku-Białej i jego wydziałami, Biurem Rady Miejskiej, wymienionymi wcześniej instytucjami, organizacjami i placówkami oraz radnymi. Wszystkim gorąco dziękujemy za współpracę.
Nowa Rada Osiedla wytyczyła kierunki pracy:
Ustaliliśmy roboczy podział na trzy grup, które mają się zajmować sprawami drogowymi, pozostałymi inwestycjami i organizacją wydarzeń.
Bardzo ważna jest budowa kolejnych chodników w Hałcnowie. Po chodniku przy ul. Krzemionki uważamy, że powinien zostać zbudowany chodnik przy ul. Wyzwolenia po południowej stroni, tj. od szkoły nr 28 do ul. Krzemionki.
Przy projektowanych ciągach pieszych pragniemy zwrócić uwagę na konieczność przewidzenia infrastruktury rowerowej, która w naszej dzielnicy praktycznie nie istnieje
Uważamy, że w Hałcnowie potrzebny jest wielofunkcyjny obiekt sportowo-rekreacyjny z zapleczem gastronomiczno-klubowym, skatepark czy Dom Dziennego Pobytu dla osób starszych.
Rada Osiedla nowej kadencji jest także zainteresowana inicjowaniem i realizacją wydarzeń adresowanych do mieszkańców dzielnicy.
Istotne jest dla nas także:
Wsłuchiwanie się w potrzeby, wnioski i pomysły mieszkańców, reprezentowanie interesu mieszkańców na zewnątrz, opiniowanie projektów dotyczących naszej dzielnicy.
Kontynuowanie polityki informacyjnej
Kontynuowanie działań zmierzających do poprawy infrastruktury drogowej, chodnikowej a także sportowo-rekreacyjnej.
Kontynuowanie współorganizacji i uczestnictwa w wydarzeniach społecznych, kulturalnych, sportowych
i religijnych na terenie naszej dzielnicy.
Współpraca z organizacjami, placówkami, radnymi oraz instytucjami miejskimi.
*****
Podpisano:
Anita Szymańska
Przewodnicząca Rady Osiedla
Marek Kózka
Wiceprzewodniczący RO