Wiata przystankowa na ul. Janowickiej - tzw. przystanek "na żądanie".
Pozostawiam bez komentarza - ale zadaję pytanie: czy rzeczywiście musi tak być? Czy musimy się zgadzać na dewastowanie naszego wspólnego mienia? Podyskutujmy o tym na forum: http://www.halcnow.pl/forum/showthread.php?tid=500
Rada Osiedla Hałcnów wytypowała ulice w dzielnicy, na których przeprowadzony ma być remont nawierzchni. Są to ulice Deszczowa, Pod Kasztanem i Zagrody. W konsekwencji tego działania, Miejski Zarząd Dróg ogłosił przetarg na wykonanie remontu. Informacja o przetargu znajduje się tutaj: http://www.przetargi.egospodarka.pl/237868_Remont-nawierzchni-ulicPod-Kasztanem-Zagrody-i-Deszczowej-w-Bielsku-Bialej_2011_2.html
Rada rozważa, które ulice zgłosić jako kolejne do wyremontowania. Decyzja zapadnie w najbliższych dniach. RO chciałaby aby były to ulice zgłoszone jeszcze przez poprzednią Radę. Nie jest to jednak proste działanie, jako że jeszcze nie wszędzie są uregulowane sprawy własnościowe. Niektóre z ulic przebiegają po prywatnych gruntach, a nie wszyscy mieszkańcy wyrażają zgodę na dokonanie tzw. geodezyjnego wydzielenia i wykupienia terenu. W przypadku braku zgody choćby jednego z właścicieli, ulica nie będzie brana pod uwagę w planie remontów.
Rada Osiedla Hałcnów
5 kwietnia 2011 roku odbyło się zebranie sprawozdawczo-wyborcze Rady Osiedla Hałcnów. Zebrani mieszkańcy zgłosili szereg problemów, jakimi ich zdaniem powinna zająć się nowa Rada. W żywej i często gwałtownej dyskusji najczęściej pojawiały się tematy stanu technicznego dróg i komunikacji autobusowej. Dlatego też nowa Rada Osiedla, już na pierwszym po wyborach zebraniu, te właśnie problemy uznała za jedne z najważniejszych w swoim planie pracy.
W pierwszej kolejności postanowiono zająć się zagadnieniem obsługi autobusowej mieszkańców naszego osiedla z rejonu ulic Witosa i Krzemionki.
W dniu 13 kwietnia 2011 r. odbyło się zebranie Rady Osiedla Hałcnów. Dokonano na nim dodatkowego rozdziału funkcji i podjęto decyzję o terminach prowadzenia dyżurów.
Podstawowe funkcje w Radzie Osiedla pełnią:
ZARZĄD
Przewodniczący: Edward Kołek (mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. )
Zastępca przewodniczącego: Bronisław Szafarczyk (mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. )
Skarbnik: Iwona Gębała
Sekretarz: Robert Rudnicki
KOMISJA REWIZYJNA
Przewodniczący: Jan Nycz
Członek: Józef Kwieciński
Członek: Marek Mielnik
Przewodniczący komisji tematycznych
KOMISJA INFRASTRUKTURY: Paweł Sikora
KOMISJA BEZPIECZEŃSTWA, OCHRONY ZDROWIA I ŚRODOWISKA: Janusz Tabiś
KOMISJA TURYSTYKI, SPORTU I REKREACJI: Renata Gąsiorek
KOMISJA OŚWIATY I KULTURY: Jolanta Fajkis
DYŻURY W SIEDZIBIE RADY OSIEDLA
Radny Franciszek Nikiel: pierwsza środa miesiąca 18.00 – 19.00
Dyżur przedstawiciela RO: druga środa miesiąca 18.00 – 19.00
Zebranie Rady Osiedla: trzecia środa miesiąca 18.30 (w okresie zimowym o godz. 18.00)