Z przyjemnością usłyszeliśmy propozycję, że możemy opublikować na tej stronie opisy kilku wybranych projektów gimnazjalnych, jakie realizowaliśmy w tym roku szkolnym nie tylko w ramach Szkoły z klasą 2.0, ale także w trakcie bieżącej szkolnej pracy. Wybraliśmy różne, zwłaszcza te, które można pokazać na stronie internetowej. Planujemy pokazać projekty badawcze, dziennikarskie, artystyczne, językowe, matematyczne, przyrodnicze.
Zanim wyznaczyliśmy sobie konkretne cele działania z wykorzystaniem technologii - staraliśmy się zdobyć informacje o tym, jak my sami korzystamy z technologii, wyciągnąć wnioski i zaplanować działania. Tym zajęła się grupa projektowa p. Skorupskiej (nauczycielki matematyki i informatyki). Projekt poświęcony był zebraniu i opracowaniu danych na temat sposobu korzystania przez młodzież z komputera (zwłaszcza w kwestii bezpieczeństwa).
Całorocznym projektem są warsztaty dziennikarsko-medialne. Grupa redakcyjna to zespół uczniów, którzy w najszerszym stopniu wdrażają technologię do codziennej pracy. Nie możemy nie powiedzieć o ich działaniach. W czasie kolejnych prezentacji zobaczą Państwo, jak w praktyce dziennikarze wykorzystali nowe narzędzia. Jeden z tegorocznych projektów gimnazjalnych polegał na wykorzystaniu serwisu dla młodych dziennikarzy i "zabawie" w prawdziwych redaktorów. NASZE PASJE to projekt grupy dziewczyn z klasy III.
Zrealizowanym przez nas w ramach Szkoły z klasą 2.0 zadaniem był Międzyszkolny konkurs walentynkowy MIŁOŚNIE KU WIOŚNIE. Organizatorki udokumentowały fotograficznie jego przebieg, co też chcemy pokazać.
Korzystanie z technologii informacyjno-komunikacyjnej jest nieocenioną pomocą w nauce języków obcych - muzyka, wypowiedzi native speakerów, zdjęcia dotyczące kultury i wiele innych materiałów można znaleźć w sieci. Postanowiliśmy tworzyć też własne. Tak liczne dziś programy kulinarne stały się inspiracją dla grupy projektowej z klas IIIb i IIIc. Dziewczyny wykorzystały swoją pomysłowość, wiedzę o filmie, znajomość narzędzi i stworzyły dzieło, które ogląda się z przyjemnością.
Szkoła z klasą 2.0 to przede wszystkim mnóstwo inspiracji: nowych metod, nowych narzędzi. Korzystaliśmy z nich, tworząc projekty. Przykładem jest PIXTON wykorzystany w czasie omawiania lektury.
W naszej szkole tematy prac projektowych zwykle bezpośrednio odnoszą się do konkretnych umiejętności i aktualnych problemów. Tak jest w przypadku prezentacji łączącej wiedzę z zakresu matematyki, ekonomii i architektury. Już w gimnazjum urządzamy przyszłe mieszkanie.
Mamy nadzieję, że mimo wakacji i nieco utrudnionego kontaktu z twórcami i opiekunami projektów uda nam się zamieścić krótkie, ale interesujące informacje.
Anna Wójcik – Jachowicz
Podyskutuj o tym na forum: TUTAJ